Informácie
Regulamin
Predpisy
Predpisy o predaji tovaru na diaľku a poskytovaní elektronických služieb
§ 1
Späť
Tieto podmienky definujú podmienky používania internetového obchodu sprístupneného na stránke www.rosanero.pl spoločnosťou Przedsiębiorstwo Produkcyjne- Handlowo- Usługowe ,,ANDERS" export- import Wiesław Setla na ul. Węglowa 21, 34-300 Żywiec, IČO: 070415459, DIČ: 5531610024; a najmä definuje pravidlá pre zadávanie Objednávok a uzatváranie kúpnych zmlúv prostredníctvom komunikácie na diaľku, ako aj pre využívanie služieb Zákazníkmi prostredníctvom Internetového obchodu.
Údaje na rýchlu komunikáciu s Predávajúcim (adresa/kontaktné údaje/reklamačné údaje):
Korešpondencia (adresa na doručovanie) by mala byť adresovaná na:
Przedsiębiorstwo Produkcyjne-Handlowo- Usługowe ,,ANDERS"
eksport-import Wiesław Setla
ul. Grunwaldzka 3
34-300 Żywiec
e-mail: hello@rosanero.sk
Číslo bankového účtu:
mBiznes PL 28 1140 2017 0000 4312 0064 6471
Kod Swift: BREXPLPWMBK
VAT EU: PL5531610024
Vrátenie tovaru by malo byť adresované priamo do skladu:
Przedsiębiorstwo Produkcyjne-Handlowo- Usługowe ,,ANDERS"
eksport-import Wiesław Setla
ul. Grunwaldzka 3
34-300 Żywiec
e-mail: hello@rosanero.sk
§ 2
Slovník
Pojmy použité v Predpisoch znamenajú:
Zákazník - fyzická osoba vrátane Spotrebiteľa, ktorá dovŕšila vek 18 rokov, ako aj právnická osoba alebo organizačná zložka, ktorá nie je právnickou osobou, ktorej osobitné predpisy priznávajú právnu spôsobilosť, a ktorá zadala alebo má v úmysle zadať Objednávku alebo využíva iné služby Internetového obchodu;
Spotrebiteľ - fyzická osoba, ktorá uskutočňuje právny úkon, ktorý priamo nesúvisí s jej hospodárskou alebo profesionálnou činnosťou
Účet (Zákaznícky účet) - podstránka obchodu, kde môže Zákazník okrem iného spravovať svoje osobné údaje, spravovať stav svojich Objednávok a zadávať Objednávky po prihlásení bez potreby poskytnutia svojich osobných údajov
Predpisy - tieto predpisy pre predaj prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie a poskytovanie služieb elektronickými prostriedkami. Pokiaľ ide o služby poskytované elektronicky, Predpisy sú predpismi uvedenými v čl. 8 zákona z 18. júla 2002 o poskytovaní služieb elektronickými prostriedkami
Registrácia - jednorazová bezplatná akcia spočívajúca v zriadení zákazníckeho účtu zákazníkom, ktorá sa vykonáva prostredníctvom administratívneho panela sprístupneného Poskytovateľom služieb na webovej stránke Obchodu
Internetový obchod (ďalej tiež ako „Obchod“) – webová stránka dostupná na adrese www.rosanero.pl, prostredníctvom ktorej môže Zákazník zadávať objednávky a využívať ďalšie Služby Obchodu.
Strana - Poskytovateľ služieb alebo Zákazník
Tovar - hnuteľná vec, ktorá je predmetom Kúpnej zmluvy
Kúpna zmluva - kúpna zmluva v zmysle Občianskeho zákonníka uzatvorená medzi Poskytovateľom služieb a Zákazníkom s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku prostredníctvom Obchodu, ktorej predmetom je Tovar.
Služba (Služby) - služba poskytovaná Poskytovateľom služieb elektronicky za podmienok uvedených v týchto Podmienkach prostredníctvom Obchodu
Poskytovateľ služieb (tiež „Predávajúci") -Przedsiębiorstwo Produkcyjne- Handlowo- Usługowe ,,ANDERS" eskport- import Wiesław Setla na ul. Węglowa 21, 34-300 Żywiec, IČO: 070415459, DIČ: PL5531610024
Zákon - Zákon z 30. mája 2014 o právach spotrebiteľov (Z. z. 2014, pol. 827).
Objednávka - prejav vôle Zákazníka, ktorý predstavuje návrh na uzavretie Kúpnej zmluvy s Poskytovateľom služieb, smerujúci priamo k uzavretiu Kúpnej zmluvy na diaľku prostredníctvom Internetového obchodu s uvedením druhu a počtu Tovaru, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy.
§ 3
Povinnosti Zmluvných strán
1. Každá zo zmluvných strán Kúpnej zmluvy je povinná plniť uzatvorenú Kúpnu zmluvu.
2. Zákazník je povinný používať Služby ponúkané Poskytovateľom služieb spôsobom, ktorý je v súlade s ustanoveniami právnych predpisov platných na území Poľskej republiky, ustanoveniami Obchodných podmienok, ako aj neposkytovať obsah zakázaný všeobecne záväznými právnymi predpismi.
3. Predávajúci je povinný dodať Tovar bez vád.
4. Poskytovateľ služieb je povinný poskytovať Služby v súlade so zákonom a ustanoveniami Obchodných podmienok.
5. Ak Kupujúcim je Spotrebiteľ, Predávajúci je povinný dodať Tovar Kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do tridsiatich dní odo dňa uzavretia Kúpnej zmluvy, ak Kúpna zmluva neustanovuje inak (napr. v popise Tovaru je uvedený iný termín dodania Tovaru).
§ 4
Objednávky
1. Zákazník môže zadávať objednávky prostredníctvom Internetového obchodu 7 dní v týždni, 24 hodín denne. Na zadanie objednávky nie je potrebná Registrácia.
2. Na uzavretie Zmluvy o predaji Tovaru na diaľku prostredníctvom Internetového obchodu je potrebné vybrať Tovar, prihlásiť sa do Zákazníckeho účtu alebo poskytnúť potrebné údaje požadované Predávajúcim počas procesu zadávania Objednávky a nakoniec uskutočniť Objednávku následnými úkonmi na základe informácií zobrazených Zákazníkovi.
3. Podmienkou pre podanie účinnej objednávky je, že si zákazník prečíta a akceptuje Obchodné podmienky
4. Podanie Objednávky predstavuje ponuka na uzavretie Zmluvy o predaji Tovaru v zmysle Občianskeho zákonníka, ktorú Zákazník predkladá Predávajúcemu.
5. Po odoslaní Objednávky dostane Zákazník e-mailovú správu s potvrdením, že Objednávka bola prijatá Obchodom, ktorá obsahuje konečné potvrdenie všetkých podstatných prvkov Objednávky.
6. Po prijatí Zákazníkom potvrdenia uvedeného v ods. 5 vyššie dochádza k uzavretiu Kúpnej zmluvy.
7. Zákazník môže odstúpiť od Objednávky v plnom rozsahu až do momentu jej odoslania, čím nie je dotknuté právo Zákazníka na vrátenie Tovaru v súlade s § 6 Obchodných podmienok.
§ 5
Ceny, platba a dodávka Tovaru
1. Ceny Tovaru v Obchode sú uvedené v poľských zlotých a sú to ceny brutto, tj. vrátane DPH.
2. Ceny Tovaru nezahŕňajú náklady na doručenie, ktoré sú vždy uvedené v procese podávania Objednávky. Celková hodnota Objednávky zahŕňa cenu Tovaru a náklady na doručenie, pričom náklady na doručenie znáša Zákazník.
3. V prípade prepravy mimo Poľska sa náklady na doručenie dohodnú individuálne po predchádzajúcom e-mailovom alebo telefonickom kontakte, pričom náklady na dopravu hradí Zákazník.
4. Náklady na doručenie nezahŕňajú dovoz Tovaru do domu Zákazníka. Rozsah povinností kuriérskej spoločnosti sa obmedzuje na vyloženie doručenej zásielky bez jej vnášania.
5. Zásielky sa uskutočňujú od pondelka do piatka. Dodacia lehota od odoslania je do 2 pracovných dní.
6. Predávajúci umožňuje osobný odber tovaru v sklade predajne len po predchádzajúcom e-mailovom alebo telefonickom kontakte a dohodnutí termínu odberu.
7. Doba spracovania objednávky je do 50 pracovných dní plus dodacia lehota.
8. Zákazník má možnosť zaplatiť cenu takto:
-
bankovým prevodom na bankový účet Poskytovateľa služieb (zálohová platba);
-
na dobierku, tj. platba dodávateľovi pri prevzatí Tovaru.
9. V prípade platby na dobierku sa Zákazník zaväzuje prevziať a zaplatiť za zakúpený Tovar (vrátane nákladov na doručenie) priamo kuriérovi, ktorý zásielku doručuje. V prípade, že sa Zákazník vyhýba platbe za dodanú zásielku, tj. v prípade neplnenia Kúpnej zmluvy zo strany Zákazníka, bude zásielka vrátená Predávajúcemu (po 14 dňoch od prvého pokusu o doručenie). V takejto situácii, tj. v prípade neplnenia Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho, môže Predávajúci vyzvať Kupujúceho na jej splnenie a môže tiež požadovať náhradu škody, ktorá mu nesplnením Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho vznikla, čo znamená najmä úhradu nákladov na spätné poštovné a výzvu na plnenie zmluvy, platbu.
10. Doručenie objednaného Tovaru sa uskutoční kuriérskou službou.
11. Náklady na doručenie sú uvedené v nákupnom košíku pri zadávaní objednávky a sú diferencované pre rôzne spôsoby platby.
PREVZATIE ZÁSIELKY
12. Pri prevzatí zásielky s objednaným Tovarom odporúčame Spotrebiteľovi, aby zásielku skontroloval a upozorňujeme ho, že v prípade zistenia:
-
mechanického poškodenia obsahu zásielky,
-
neúplnosti zásielky,
-
nesúladu obsahu zásielky s predmetom objednávky,
Spotrebiteľ je oprávnený zásielku odmietnuť. V takom prípade odporúčame, aby si v prítomnosti doručovateľa spísať svoje poznámky o udalosti a okamžite informovať Poskytovateľa služieb o situácii. V každom prípade poškodenia odporúčame spísať za prítomnosti doručovateľa protokol o poškodení.
13. Zákazník, ktorý nie je Spotrebiteľom, je povinný skontrolovať obsah zásielky pri jej prevzatí. Ak zistí, že je poškodená, je povinný túto skutočnosť oznámiť dodávateľovi Tovaru a bezodkladne kontaktovať Predávajúceho. Reklamácie týkajúce sa mechanického poškodenia Tovaru počas prepravy sa budú posudzovať až po predložení protokolu o poškodení podpísaného príjemcom, ktorý nie je spotrebiteľom, a doručovateľom zásielky.
14. Predávajúci pripomína, že v súlade s článkom 548. § 1 Občianskeho zákonníka, prechádzajú na kupujúceho (Zákazníka) dodaním predanej veci úžitky a bremená spojené s vecou (Tovarom), ako aj nebezpečenstvo náhodnej straty alebo poškodenia veci (Tovaru).
15. Ak má byť Tovar odoslaný Spotrebiteľovi Predávajúcim, nebezpečenstvo náhodnej straty alebo poškodenia Tovaru prechádza na Spotrebiteľa okamihom doručenia Tovaru Spotrebiteľovi. Za vydanie Tovaru sa považuje zverenie ho Predávajúcim dopravcovi, ak Predávajúci nemal vplyv na voľbu dopravcu Spotrebiteľa.
§ 6
Právo Spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy (vrátenie Tovaru)
Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy o predaji Tovaru uzavretej na diaľku bez uvedenia dôvodu písomným vyhlásením v lehote 14 (štrnástich) dní, pričom táto lehota začína plynúť od prevzatia tovaru Spotrebiteľom alebo treťou osobou, ktorú Spotrebiteľ určí (inou ako dopravcom), a v prípade zmluvy, ktorá obsahuje viacero položiek, ktoré sa dodávajú samostatne, po dávkach alebo po častiach, od prevzatia poslednej položky, dávky alebo časti. Na dodržanie lehoty stačí zaslať príslušné vyhlásenie pred jej uplynutím na adresu Predávajúceho.
-
Vyhlásenie uvedené v odseku 1 možno podať aj na tlačive, ktorého vzor je uvedený v prílohe 2 zákona a v prílohe 1 Obchodných podmienok.
-
V prípade odstúpenia od Zmluvy o predaji Tovaru uzavretej na diaľku sa Zmluva považuje za neuzavretú.
-
Ak Spotrebiteľ urobil vyhlásenie o odstúpení od kúpnej zmluvy pred tým, ako Predávajúci prijal jeho ponuku, ponuka prestáva byť záväzná.
Právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov alebo na diaľku
Spotrebiteľ, ktorý uzavrel zmluvu na diaľku alebo zmluvu uzavretú mimo prevádzkových priestorov, môže odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli náklady, s výnimkou:
-
dodatočných nákladov na iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom, tj. ak sa zvolí drahší spôsob doručenia, spotrebiteľovi by sa mali uhradiť náklady na najlacnejší dostupný spôsob,
-
priamych nákladov na vrátenie tovaru, tj. náklady na vrátnu zásielku , znáša spotrebiteľ, hoci predávajúci môže súhlasiť s tým, že tieto náklady uhradí.
Lehota 14 dní na odstúpenie od zmluvy sa počíta od okamihu, keď spotrebiteľ prevezme tovar, a na dodržanie lehoty postačuje odoslanie vyhlásenia pred uplynutím tejto lehoty.
Obchodník je povinný bezodkladne, najneskôr však do 14 dní odo dňa doručenia vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy, vrátiť spotrebiteľovi všetky platby vrátane nákladov na doručenie veci.
Obchodník vráti platbu tým istým platobným prostriedkom, ktorý použil spotrebiteľ, pokiaľ spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom vrátenia platby, ktorý spotrebiteľovi nespôsobuje žiadne náklady.
Spotrebiteľ musí vrátiť tovar obchodníkovi bezodkladne, najneskôr však do 14 dní odo dňa, keď odstúpil od zmluvy.
Spotrebiteľ zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty veci v dôsledku používania veci nad rámec toho, čo je nevyhnutné na zistenie jej povahy, vlastností a funkčnosti.
Vzhľadom na povahu podniku je potrebné zdôrazniť, že právo na odstúpenie od zmluvy sa nebude vzťahovať okrem iného na veci:
-
neprefabrikované, vyrobené podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo určené na uspokojenie jeho individuálnych potrieb.
-
ktoré sa po dodaní vzhľadom na svoju povahu neoddeliteľne spájajú s inými vecami.
sa vzťahuje na fyzickú osobu, ktorá uzatvára zmluvu priamo súvisiacu s jej podnikateľskou činnosťou, ak z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že pre túto osobu nemá odborný charakter, vyplývajúci najmä z predmetu jej podnikateľskej činnosti, dostupné na základe ustanovení o centrálnom registri a informáciách o podnikateľskej činnosti.
Povinnosti Spotrebiteľa
-
Spotrebiteľ je povinný vrátiť Tovar Predávajúcemu alebo ho odovzdať osobe poverenej Predávajúcim na jeho prevzatie bezodkladne, najneskôr však do 14 dní odo dňa, keď odstúpil od Kúpnej zmluvy, ak mu Predávajúci neponúkol, že si Tovar prevezme sám. Stačí, ak Tovar pošlete späť pred uplynutím lehoty. Tovar by mal byť zabalený tak, aby bola zaručená jeho bezpečná preprava.
-
Spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie Tovaru (náklady na vrátenie).
-
Spotrebiteľ zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty Tovaru v dôsledku jeho používania nad rámec používania potrebného na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti Tovaru.
Povinnosti Predávajúceho
-
Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia vyhlásenia Spotrebiteľa o odstúpení od Kúpnej zmluvy, vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré Spotrebiteľ uhradil, vrátane nákladov na dodanie Tovaru, pričom ak Predávajúci neponúkol Spotrebiteľovi, že si Tovar od neho sám prevezme, môže zadržať vrátenie platieb prijatých od Spotrebiteľa, kým nedostane Tovar späť alebo kým Spotrebiteľ nepredloží doklad o jeho vrátení, podľa toho, ktorá skutočnosť nastane skôr.
-
Predávajúci vráti platbu tým istým platobným prostriedkom, ktorý použil Spotrebiteľ, pokiaľ Spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom vrátenia platby, ktorý spotrebiteľovi nespôsobuje žiadne náklady.
-
Ak si Spotrebiteľ zvolil iný spôsob doručenia Tovaru ako najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim, Predávajúci nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi žiadne dodatočné náklady, ktoré Spotrebiteľovi vzniknú.
-
Odporúčame priložiť doklad o kúpe, aby sa uľahčil proces vrátenia.
Zákonné vylúčenie práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy -
Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje v situáciách uvedených v článku 38 Zákona, tj. v súvislosti so zmluvami:
-
-
pri poskytovaní služieb, ak obchodník poskytol službu v plnom rozsahu s výslovným súhlasom spotrebiteľa, ktorý bol pred poskytnutím služby obchodníkom informovaný, že po poskytnutí služby obchodníkom stratí právo na odstúpenie od zmluvy;
-
pri ktorých cena alebo odmena závisí od výkyvov na finančnom trhu, ktoré obchodník nemôže ovplyvniť a ktoré môžu nastať pred koncom lehoty na odstúpenie od zmluvy;
-
pri ktorých je predmetom služby neprefabrikovaná vec vyrobená podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo slúžiaca na uspokojenie jeho individuálnych potrieb;
-
pri ktorých je predmetom služby vec, ktorá sa rýchlo kazí alebo má krátku trvanlivosť;
-
pri ktorých je predmetom služby tovar dodávaný v uzavretom obale, ktorý nie je možné po otvorení obalu vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak bol obal po doručení otvorený;
-
pri ktorých predmet plnenia tvoria veci, ktoré sú svojou povahou po dodaní neoddeliteľné od iných vecí;
-
pri ktorých sú predmetom plnenia alkoholické nápoje, ktorých cena bola dohodnutá pri uzatváraní kúpnej zmluvy, ktorých dodávka sa môže uskutočniť až po 30 dňoch a ktorých hodnota závisí od výkyvov trhu, ktoré podnikateľ nemôže ovplyvniť;
-
pri ktorých spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka, aby k nemu prišiel za účelom vykonania naliehavej opravy alebo údržby; ak obchodník poskytne služby navyše k službám, ktoré si spotrebiteľ vyžiadal, alebo tovar iný ako náhradné diely nevyhnutne použité pri vykonávaní opravy alebo údržby, spotrebiteľ má právo na odstúpenie od zmluvy na dodatočné služby alebo veci;
-
ak sú predmetom služby zvukové alebo obrazové záznamy alebo počítačové programy dodané v zapečatenom obale, ak sa obal po dodaní otvorí;
-
na dodávku novín, periodík alebo časopisov, s výnimkou zmluvy o predplatnom;
-
uzavretých verejnou dražbou;
-
na poskytnutie ubytovania na iné ako obytné účely, prepravu tovaru, prenájom automobilov, stravovanie, služby spojené s voľným časom, zábavou, športovými alebo kultúrnymi podujatiami, ak je v zmluve uvedený dátum alebo obdobie poskytovania služby;
-
v prípade dodania digitálneho obsahu, ktorý nie je zaznamenaný na hmotnom nosiči, ak sa plnenie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a po tom, ako obchodník informoval spotrebiteľa o strate práva na odstúpenie od zmluvy.
-
§ 7
Záruka na fyzické vady Tovaru (Reklamácie a reklamačný poriadok)
1. Predávajúci je povinný dodať Tovar bez vád a zodpovedá za vady Tovaru.
2. Fyzická chyba spočíva v nesúlade predaného Tovaru s Kúpnou zmluvou.
3. Reklamácie v rámci záruky za vady (nesúlad Tovaru s Kúpnou zmluvou) je možné uplatniť písomne alebo e-mailom na adresu Predávajúceho.
4. Pre urýchlenie vybavenia reklamácie uveďte do obsahu oznámenia o uplatnení reklamácie: nahlásený nárok, krátky popis dôvodov reklamácie a kontaktné údaje Spotrebiteľa. Ak je to možné, priložte k reklamácii doklad o kúpe Tovaru (faktúru). V prípade, že oznámenie o uplatnení reklamácie neobsahuje informácie potrebné na vybavenie reklamácie,
Ak má predaný Tovar vadu, Zákazník môže:
-
podať vyhlásenie o znížení ceny alebo odstúpiť od zmluvy, pokiaľ Predávajúci bezodkladne a bez nadmerných ťažkostí pre Zákazníka nevymení vadný Tovar za bezchybný alebo neodstráni takúto vadu. Znížená cena je v takom pomere k zmluvnej cene, aký má hodnota Tovaru s vadou k hodnote Tovaru bez vady. Zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je vada Tovaru nepodstatná;
-
požadovať výmenu Tovaru za Tovar bez vád alebo odstránenie vady. Predávajúci je povinný vymeniť vadný Tovar za bezchybný alebo vadu odstrániť v primeranej lehote bez zbytočných ťažkostí pre Zákazníka s výhradami a podľa pravidiel uvedených v príslušných ustanoveniach Občianskeho zákonníka.
-
Ak je Zákazník Spotrebiteľom, môže namiesto odstránenia vady navrhnutého Predávajúcim požadovať výmenu Tovaru za Tovar bez vady alebo namiesto výmeny Tovaru požadovať odstránenie vady, ak uvedenie Tovaru do súladu so zmluvou spôsobom zvoleným Spotrebiteľom nie je možné alebo by si vyžadovalo neprimerané náklady v porovnaní so spôsobom navrhnutým Predávajúcim. Pri posudzovaní neprimeranosti nákladov sa zohľadňuje hodnota Tovaru bez vád, povaha a význam zistenej vady a ťažkosti, ktorým by bol Spotrebiteľ vystavený pri inom spôsobe uspokojenia.
-
Zákazník, ktorý uplatňuje práva zo záruky, doručí vadný Tovar, najlepšie s označením "reklamácia".
-
Spotrebiteľ bude informovaný do 14 dní od vybavení reklamácie a spôsobe jej vyriešenia.
-
Predávajúci zodpovedá za nesúlad Tovaru so zmluvou len vtedy, ak sa zistí pred uplynutím dvoch rokov od vydania Tovaru Spotrebiteľovi. Spotrebiteľ stráca právo požadovať uvedenie Tovaru do súladu so zmluvou, na ktoré má nárok na základe platných právnych predpisov, ak o tom neinformuje Predávajúceho pred uplynutím dvanástich mesiacov od zistenia rozporu Tovaru so zmluvou. Na dodržanie lehoty stačí zaslať oznámenie pred jej uplynutím.
-
V prípade predaja medzi podnikateľmi stráca Kupujúci (Zákazník, ktorý nie je Spotrebiteľom) svoje práva zo záruky, ak nepreskúmal Tovar v čase a spôsobom obvyklým pre tento druh tovaru a neoznámil Predávajúcemu vadu ihneď, a v prípade, že sa vada prejavila až neskôr - ak ju neoznámil Predávajúcemu ihneď po jej zistení.
Ustanovenia týkajúce sa záruky pri predaji
Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, ak má predávaná vec fyzickú alebo právnu vadu (záruka). Vo vašom prípade však nepôjde o právne vady veci, pretože tie sa uplatnia, ak predávaná vec je vlastníctvom tretej osoby alebo ak je zaťažená právom tretej osoby, alebo ak obmedzenie užívania alebo nakladania s vecou vyplýva z rozhodnutia príslušného orgánu (čl. 5563 Občianskeho zákonníka)..
Predávajúci zodpovedá v rámci záruky, ak sa fyzická chyba zistí pred uplynutím dvoch rokov.. Nárok na odstránenie vady alebo na výmenu predanej veci za vec bez vady sa premlčuje po uplynutí jedného roka odo dňa zistenia vady. Ak je kupujúcim spotrebiteľ, premlčacia doba sa nemôže skončiť pred uplynutím 2 rokov.
Fyzická vada veci spočíva v nesúlade predanej veci so zmluvou. Zákon rozlišuje najmä prípady, keď k takémuto nedodržaniu dôjde. Tieto sú v poradí
-
nedostatok vlastností, ktoré by vec tohto druhu mala mať vzhľadom na účel uvedený v zmluve alebo vyplývajúci z okolností alebo zamýšľaného použitia (napr. pri rozkladacej pohovke je chybný mechanizmus, ktorý umožňuje jej rozloženie),
-
nedostatok vlastností, o ktorých predávajúci kupujúceho ubezpečil, a to aj predložením vzorky alebo dizajnu (napr. sklo konferenčného stolíka, ktoré sa napriek ubezpečeniam o jeho odolnosti a pevnosti ľahko poškriabe),
-
vec sa nehodí k účelu, o ktorom kupujúci predávajúceho pri uzatváraní zmluvy informoval a predávajúci nevzniesol námietky proti jej zamýšľanému použitiu, (napr. bol predávajúci upozornený zákazníkom, že má v úmysle použiť nestabilnú stolík pod televízor a predávajúci neodhovoril kupujúceho od falošného presvedčenia, že stolík nebude na tento účel vhodný),
-
tovar bol kupujúcemu dodaný v nekompletnom stave.
-
nesprávna inštalácia je tiež vadou, ak ju vykonal predávajúci, a tiež ak ju vykonal kupujúci za predpokladu, že postupoval podľa pokynov, ktoré dostal od predávajúceho.
Je potrebné zdôrazniť, že predávajúci je zbavený zodpovednosti zo záruky, ak kupujúci vedel o závade v čase uzavretia zmluvy (napr. keď ho predávajúci informoval, že nábytok nie je vhodný na účel, na ktorý ho kupujúci chcel používať).
Predávajúci zodpovedá v rámci záruky za fyzické vady, ktoré existovali v čase prechodu nebezpečenstva na kupujúceho alebo vyplynuli z príčiny spočívajúcej v súčasne predávanej veci. Ak je kupujúci spotrebiteľom a fyzická vada sa zistí pred uplynutím jedného roka odo dňa dodania predanej veci, predpokladá sa, že vada alebo jej príčina existovala v čase, keď nebezpečenstvo prešlo na kupujúceho. Toto pravidlo sa najčastejšie chápe tak, že ak spotrebiteľ oznámi vadu do jedného roka od dodania, predpokladá sa, že vada existovala od začiatku. Zároveň je táto domnienka vyvrátiteľná - predávajúci môže preukázať, že vada ani jej príčina v danom čase na veci neexistovali.
Ak má tovar fyzickú chybu, kupujúci môže:
-
podať vyhlásenie o znížení ceny,
-
podať vyhlásenie o odstúpení od zmluvy (ale len v prípade, že je chyba podstatná),
ak predávajúci bezodkladne a bez zbytočných ťažkostí pre kupujúceho nevymení vadnú vec za vec bez vady alebo neodstráni vadu - ide o protinárok predávajúceho, ktorý sa neuplatní, ak už bola vec na základe toho vymenená alebo opravená alebo ak predávajúci nesplnil povinnosť vymeniť vec za vec bez vady alebo odstrániť vadu.
Po tom, čo zákazník urobil takéto vyhlásenie a uplatnil si protinárok predávajúceho, má kupujúci, ktorý je spotrebiteľom právo požadovať zmenu predávajúcim navrhovaného spôsobu odstránenia vady (napr. namiesto výmeny veci požadovať odstránenie vady). Takéto právo však spotrebiteľ nemá, ak odstránenie vady spôsobom, ktorý si zvolil, nie je možné alebo by v porovnaní s iným možným spôsobom bolo spojené s neprimeranými nákladmi.
Podstatnosť chyby je neurčitý pojem. Rozumie sa, že jeho významnosť alebo nevýznamnosť sa má posudzovať vo vzťahu k legitímnym očakávaniam kupujúceho, pokiaľ ide o predmet zmluvy. Dôkazné bremeno týkajúce sa nevýznamnosti vady nesie predávajúci, tj. predávajúci musí preukázať, že vada bola nevýznamná.
Kupujúci môže tiež okamžite, bez predloženia vyhlásenia o odstúpení od zmluvy alebo znížení ceny:
-
požadovať výmenu veci za bezchybnú,
-
požadovať odstránenie vady,
a predávajúci je povinný vyhovieť žiadosti kupujúceho v primeranej lehote. Takisto v tomto prípade je predávajúci viazaný voľbou kupujúceho, pokiaľ odstránenie vady spôsobom zvoleným kupujúcim nie je nemožné alebo by si v porovnaní s iným možným spôsobom vyžadovalo neprimerané náklady.
Právne predpisy nedefinujú, aká dlhá je „primeraná lehota" - konkrétna lehota na plnenie bude vždy závisieť od typu veci, druhu vady a situácie (napr. či je potrebné určitú časť nábytku doviezť vopred).
Ak je vada veci spôsobená jej nesprávnou montážou, kupujúci môže od predávajúceho požadovať, aby vec po výmene za bezchybnú rozobral a znovu zmontovalalebo odstránil vadu. V prípade nesplnenia tejto povinnosti predávajúcim je kupujúci oprávnený vykonať tieto úkony na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho. Predávajúci zasa môže odmietnuť vyššie uvedené činnosti, ak ich náklady prevyšujú cenu predávanej veci.
Pri uplatnení práv zo záruky je Kupujúci povinný dodať vadnú vec na náklady predávajúceho. Ak by to však bolo podstatne zložitejšie, kupujúci je povinný sprístupniť vec predávajúcemu v mieste, kde sa nachádza - tj. spravidla by mal kupujúci zaslať vec späť na náklady predávajúceho, avšak ak nie je možné vadnú vec vrátiť bez zbytočných ťažkostí napríklad pre jej rozmery, mal by predávajúci zabezpečiť jej prepravu na svoje náklady.
Treba si dať pozor na tiché prijatie reklamácie – v prípade spotrebiteľov má predajca 14 dní na vyjadrenie k obsahu reklamácie, inak sa bude považovať za uznanú. To platí pre požiadavku na výmenu veci, odstránenie vady a predloženie vyhlásenia o znížení ceny vadnej veci s uvedením sumy, o ktorú sa má cena znížiť. Toto pravidlo sa neuplatňuje, ak kupujúci uplatní svoje právo na odstúpenie od zmluvy.
§ 8
Newsletter
1. Zákazník môže súhlasiť so zasielaním obchodných informácií, tj. môže si objednať Newsletter - službu poskytovanú Poskytovateľom služby. Newsletter sa zasiela len Zákazníkom, ktorí sa prihlásili na odber Newslettera.
2. V rámci služby Newsletter sa informácie vo forme elektronického listu (e-mailu) obsahujúcej newsletter internetového obchodu, ako aj iné obchodné informácie zasielané poskytovateľom služieb v jeho mene a v mene tretích strán, zasielajú prostredníctvom e-mailu na e-mailovú adresu poskytnutú Zákazníkom.
3. Zákazník sa môže kedykoľvek odhlásiť z odberu newslettera.
§ 9
Ďalšie práva a povinnosti
1. Zmluva o poskytovaní elektronických služieb (o používaní obchodu) sa uzatvára na dobu neurčitú.
2. Ktorákoľvek zo zmluvných strán môže kedykoľvek a bez udania dôvodu vypovedať zmluvu o poskytovaní elektronických služieb (o používaní infraštruktúry obchodu - zákazníckeho účtu), pričom práva nadobudnuté druhou zmluvnou stranou pred výpoveďou zostávajú zachované a platia ustanovenia uvedené nižšie.
3. Zákazník, ktorý sa zaregistroval, ukončí zmluvu o poskytovaní služieb elektronickými prostriedkami samostatným vymazaním účtu podaním pokynu na jeho vymazanie alebo žiadosťou o vymazanie účtu adresovanou poskytovateľovi služieb, pričom v prípade žiadosti o vymazanie účtu adresovanej poskytovateľovi služieb sa zmluva ukončí po uplynutí výpovednej lehoty 5 dní.
4. Poskytovateľ služieb, ktorý chce ukončiť zmluvu o poskytovaní služieb elektronickými prostriedkami, informuje Zákazníka na e-mailovú adresu, ktorú Zákazník uviedol pri registrácii, a to do 14 dní pred plánovaným dátumom vymazania zákazníckeho účtu.
5. Poskytovateľ služieb má právo s okamžitou platnosťou vypovedať zmluvu o poskytovaní služieb elektronickými prostriedkami v prípade, že Zákazník porušuje ustanovenia týchto podmienok a v dôsledku neúčinnej žiadosti Zákazníka o ukončenie uvedeného porušovania s lehotou najmenej 3 pracovných dní.
§ 10
Všeobecné podmienky používania obchodu
Poskytovateľ služieb poskytuje prostredníctvom internetového obchodu tieto služby:
1) predstavenie ponuky obchodu,
2) možnosť zadávať Objednávky na Tovar dostupný v Internetovom obchode a uzatvárať tak Zmluvy o predaji na diaľku,
3) informovať zákazníka o aktuálnom stave objednávky,
4) možnosť používania zákazníckeho účtu,
3. Prístup k službám uvedeným v ods. 1 bod. 1-3 vyššie uvedené nevyžadujú Registráciu.
4. Prístup k službe uvedenej v odseku 1 písm. 4 vyššie si vyžaduje registráciu.
5. Na používanie obchodu je potrebné, aby mal zákazník zariadenie s prístupom na Internet vybavené webovým prehliadačom (odporúčaná verzia Mozilla Firefox minimálne 24.0, Opera verzia 10 a vyššia, Google Chrome verzia 28.0 alebo novšia alebo MS Internet Explorer verzia 8.0 alebo novšia), ktorý podporuje cookies a Javascript. Je prípustné používať iné verzie webových prehliadačov, ak zabezpečujú úplnú kompatibilitu s vyššie uvedenými verziami.
Pre bezpečné používanie internetového obchodu sa odporúča, aby zariadenie, ktoré Zákazník používa, malo najmä:
1) antivírusový systém s najnovšou verziou vírusových definícií a aktualizácií,
2) účinný bezpečnostný firewall,
3) všetky dostupné aktualizácie operačného systému a webového prehliadača, ktoré sa týkajú bezpečnosti, sú nainštalované,
4) aktivovaná funkcia pre prijímanie súborov cookie a Java Script vo webovom prehliadači,
5) softvér schopný čítať súbory vo formáte PDF.
Sťažnosti na fungovanie obchodu môže zákazník podať písomne na adresu predávajúceho alebo e-mailom.
1) V reklamácii by mal zákazník uviesť svoje meno, poštovú adresu a dôvod reklamácie.
2) Predávajúci sa zaväzuje vybaviť reklamáciu do 14 dní.
§ 11
Urovnávanie sporov
1. Riešenie akýchkoľvek sporov, ktoré vzniknú medzi Poskytovateľom služieb a Zákazníkom, ktorý je Spotrebiteľom, bude predložené príslušným súdom v súlade s ustanoveniami príslušných ustanovení Občianskeho súdneho poriadku.
2. Riešenie akýchkoľvek sporov, ktoré vzniknú medzi Poskytovateľom služieb a Zákazníkom, ktorý nie je Spotrebiteľom, bude predložené súdu príslušnému podľa sídla Poskytovateľa služieb.
§12
Mimosúdne spôsoby vybavovania sťažností a uplatňovania nárokov a pravidlá prístupu k týmto postupom
1. Ak Predávajúci neuzná reklamáciu Spotrebiteľa a Spotrebiteľ nesúhlasí s rozhodnutím Predávajúceho, môže sa obrátiť na rozhodcovský súd so žiadosťou o mediáciu alebo zmier, a teda využiť alternatívne riešenie sporov (ADR - Alternative Dispute Resolution).
2. Použitie ARS je možné až po:
-
Ukončenie procesu podávania sťažností (sťažnosť by sa mala v prvom rade podať predávajúcemu) a súhlas oboch strán s postupom ARS (ak jedna zo strán nesúhlasí s postupom ARS, nie je možné ho použiť - potom zostáva súdna cesta).
3. Podrobné informácie o mimosúdnom odškodnení sú k dispozícii v príručke Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa, ktorá je k dispozícii na tomto odkaze:
http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=15038
4. Informácie o možnosti využitia mimosúdnych postupov podávania reklamácií a vymáhania nárokov zo strany Zákazníka, ktorý je Spotrebiteľom, ako aj pravidlá prístupu k týmto postupom sú k dispozícii aj v kanceláriách a na webových stránkach okresných (mestských) spotrebiteľských ombudsmanov, spoločenských organizácií, ktorých štatutárne úlohy zahŕňajú ochranu spotrebiteľa, Vojvodských inšpektorátov obchodnej inšpekcie a na nasledujúcich webových adresách Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu Spotrebiteľa:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php;
5. Zákazník, ktorý je Spotrebiteľom, má okrem iného: nasledujúce možnosti využitia mimosúdnych spôsobov vybavovania reklamácií a uplatňovania nárokov
-
Platforma na riešenie sporov online (Online Dispute Resolution), ktorá je k dispozícii od 15. februára 2016 na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
-
Stály zmierovací súd pre spotrebiteľov pôsobiaci pri obchodnej inšpekcii - možnosť požiadať o riešenie sporu vyplývajúceho z uzavretej kúpnej zmluvy;
-
vojvodský inšpektor obchodného inšpektorátu môže požiadať o začatie zmierovacieho konania na základe dohody až do vyriešenia sporu medzi Zákazníkom a predajňou;
-
okresný (mestský) spotrebiteľský ombudsman alebo spoločenská organizácia, ktorej štatutárne úlohy zahŕňajú ochranu spotrebiteľa (napr. Zväz spotrebiteľov, Združenie poľských spotrebiteľov). Poradenstvo poskytuje Federácia spotrebiteľov na bezplatnej spotrebiteľskej linke 800 007 707 a Združenie poľských spotrebiteľov na e-mailovej adrese porady@dlakonsumentow.pl.
§ 12
Osobné údaje
1. Poskytovateľ služieb spracúva osobné údaje Zákazníkov v súlade s právnymi predpismi v tejto oblasti, najmä so zákonom z 29. augusta 1997 o ochrane osobných údajov.
2. Správcom osobných údajov je Predávajúci.
3. Poskytnutie osobných údajov je dobrovoľné, aj keď neposkytnutie požadovaných osobných údajov môže zabrániť odoslaniu objednávky.
4. Všetky poskytnuté osobné údaje podliehajú osobitnej ochrane.
5. Každý má právo na prístup k obsahu svojich osobných údajov a právo požadovať ich aktualizáciu alebo ukončenie ich spracúvania.
§ 13
Súbory Cookies
1. Naša webová stránka používa súbory cookie.
2. Súbory cookie (tzv. „sušienky") sú IT údaje, najmä textové súbory, ktoré sa ukladajú v koncovom zariadení Zákazníka a sú určené na používanie Webovej stránky. Súbory cookie zvyčajne obsahujú názov webovej lokality, z ktorej pochádzajú, dĺžku ich uloženia v koncovom zariadení a jedinečné číslo.
3. Subjektom, ktorý umiestňuje súbory cookie do koncového zariadenia Zákazníka a získava k nim prístup, je Predávajúci.
4. Súbory cookie sa používajú na tieto účely:
(a) vytváranie štatistík, ktoré nám pomáhajú pochopiť, ako Zákazníci používajú webové stránky, aby sme mohli zlepšiť ich štruktúru a obsah;
b) udržiavanie relácie Zákazníkov (po prihlásení), vďaka čomu nemusí Zákazník na každej podstránke Webovej stránky znovu zadávať svoje prihlasovacie meno a heslo;
5) prispôsobenie služieb Obchodu potrebám zákazníkov.
10. V rámci Webových stránok sa používajú dva základné druhy súborov cookies: „relačné” (session cookies) a „trvalé” (persistent cookies). „Relačné“ cookies sú dočasné súbory, ktoré sú uložené v koncovom zariadení Zákazníka služby, kým sa neodhlási, opustí webové stránky alebo vypne softvér (webový prehliadač). „Trvalé“ súbory cookies sa uchovávajú na koncovom zariadení Zákazníka po dobu určenú v parametroch súborov cookies alebo k okamihu ich odstránenia Zákazníkom.
11. Softvér pre prehliadanie webových stránok (webový prehliadač) obvykle automaticky povoľuje uchovávať súbory cookies na koncovom zariadení Zákazníka. Zákazníci môžu v tejto súvislosti zmeniť svoje nastavenia. Váš webový prehliadač umožňuje vymazať súbory cookie. Súbory cookie je možné aj automaticky blokovať Podrobnosti nájdete v nápovede alebo dokumentácii svojho internetového prehliadača.
12. Obmedzenia využívania súborov cookies môžu mať vplyv na niektoré funkcionality dostupné na webových stránkach Obchodu.
§ 14
Záverečné ustanovenia
1. Spotrebiteľ má právo rokovať o podmienkach zmluvných podmienok. Na uplatnenie tohto práva by mal Spotrebiteľ kontaktovať Poskytovateľa služieb poštou, e-mailom alebo telefonicky.
2. Záležitosti, na ktoré sa nevzťahujú tieto pravidlá, sa riadia všeobecne platnými právnymi predpismi.
3. Zákazníci majú kedykoľvek a bezplatne prístup k Obchodným podmienkam prostredníctvom online odkazu umiestneného na domovskej stránke Obchodu a môžu si ich vytlačiť.
4. Informácie o Tovare uvedené v Obchode, najmä jeho popis, technické a úžitkové parametre a ceny, predstavujú výzvu na uzavretie zmluvy v zmysle čl. 71 Občianskeho zákonníka.
5. Výhradné práva na obsah sprístupnený v rámci internetového obchodu, najmä autorské práva na fotografie, názov Obchodu, ochranné známky Poskytovateľa služieb a výrobcov Tovaru, grafické prvky v ňom obsiahnuté, softvér a práva týkajúce sa databáz, podliehajú právnej ochrane a patria Poskytovateľovi služieb alebo subjektom, s ktorými Poskytovateľ služieb uzavrel príslušné zmluvy. Je zakázané kopírovať alebo inak používať akékoľvek prvky Obchodu bez súhlasu Poskytovateľa služieb.
Príloha 2 k Obchodným podmienkam
Farby uvedené vo vzorkách nemusia byť 100% verne reprodukované na vašej obrazovke. Súvisí to okrem iného s kalibráciou a nastaveniami vášho monitora a kvalitou prevodníkov vašej grafickej karty. Vzorkovníky nemajú byť absolútne verným zobrazením každej farby, ale len jej čo najvernejším priblížením.
Látky zobrazené na fotografiách v našich vzorkovníkoch sú ilustračné a nepredstavujú ponuku v zmysle zákona. V skutočnosti sa farby a štruktúra látok môžu líšiť. Výber látok by sa mal uskutočniť len na základe vzorkovníkov, vzorkovníc alebo iných materiálov poskytnutých na tento účel.
Rozdiely v odtieňoch medzi jednotlivými výrobnými šaržami sú povolené
Príloha 3 k Obchodným podmienkam
ZÁZNAM OPINEO :
Po odoslaní zakúpeného tovaru je Obchod v rámci zmluvy s Kupujúcim povinný zaslať Kupujúcemu e-mailovú výzvu na vyplnenie prieskumu za účelom preskúmania jeho názoru na transakciu. Kupujúci je oprávnený, nie však povinný, ju doplniť.